Asiakkaat kiittelevät www.markinst.fi -sivuston koulutusneuvonta-chattia
09.09.2013 08:30
Aikuiskoulutus harppasi modernin askelen lähemmäs asiakkaita, kun Markkinointi-instituutin www.markinst.fi -sivustolla avattiin koulutusneuvonta-chat kesäkuussa. Chat on koulutusalan palveluntarjoajien verkkosivustoilla ainoa laatuaan.
”Haluamme auttaa asiakkaitamme juuri silloin, kun he ovat meidän palveluidemme parissa. Kun asiakkaan on helppo ottaa yhteyttä ja hän saa nopeasti asiantuntevaa apua, hänen on helpompi valita itselleen sopivin koulutusratkaisu”, perustelee Katja Repo, Markkinointi-instituutin kaupallistamisen ja viestinnän johtaja.
”Koulutuksen ostaminen ei ole suoraviivainen päätös. Valintatilanteessa puntaroidaan vähintäänkin opiskelijan omat tavoitteet, työnantajan tavoitteet, koulutuksen sisältö, alkamisajankohta ja rahoitus. Meidän tehtävämme on asiantuntijoina auttaa siinä”, Repo sano.
Kysymyksiä työn ohessa opiskelusta
Koulutusneuvonta-chatissa asiakkaat kysyvät mm., mikä koulutus heille sopisi, miten kouluttautuminen onnistuu parhaiten työn ohessa ja millaisiin tehtäviin koulutukset valmistavat.
Markkinointi-instituutin asiakaspalvelijat tuntevat Markkinointi-instituutin tuotteiden lisäksi aikuiskoulutuksen ja työn ohessa opiskelun asioita. Jos he eivät osaa vastata kysymykseen, he ohjaavat asiakkaan oikean henkilön pakeille Markkinointi-instituutissa.
Henkilökohtainen palvelu nostaa tipan linssiin
Chat on avoinna arkisin klo 9 - 16. Asiakkaat ovat pitäneet erityisesti chatin helppoudesta, nopeudesta ja henkilökohtaisesta palvelusta.
”Tämä on erittäin hyvä kanava informoida uusia opiskelijoita henkilökohtaisesti! Yllätyin positiivisesti.”
”Harvemmin saa näin nopeaa ja hyvää palvelua.”
”Koin äsken uskomattoman asiakaspalvelutilanteen. Menin teidän nettisivuille ja melkein heti oli koulutusneuvoja on-line chatissa kysymässä miten voi auttaa. Melkein tuli tippa linssiin. Niin hyvää palvelua oli.”
HR tukee nyt muutosta ja resursoi selviytymistaistelua
HR-päättäjille tehdyn kyselyn mukaan organisaatioiden tärkeimpiä kehityshankkeita tulevalle puolelletoista vuodelle ovat esimiestyön kehittäminen ja HR:n tuki muutosjohtamiseen. Tärkeimmiksi HR:n tavoitteiksi nähdään organisaation suorituskyvyn tehostaminen ja muutoshankkeiden läpivieminen. (HR-johdon tulevat kehityshankkeet -tutkimus 2014.)
Mitä tutkimuksen tulokset kertovat tämän hetken työelämän ilmiöistä ja tilanteista, joissa organisaatiot elävät?
Paljonko aikuisopiskelu vie aikaa?
Työn ohessa opiskeltavien koulutusten etu on juuri se, että ne on suunniteltu oman päivätyön ohessa suoritettavaksi. Aikataulut joustavat yksilöllisesti, ja ajankäyttö riippuu oikeastaan enimmäkseen sinusta itsestäsi.
Osa opiskelijoista suhtautuu opiskeluun tavoitteellisesti ja intohimoisesti, jolloin he käyttävät siihen jopa useita iltoja viikossa. Osa saman koulutuksen suorittavista puolestaan haluaa edetä rivakasti, jolloin he tekevät samat harjoitukset vain muutamassa tunnissa.
Arkisto
- Euromasterin myyntivalmennus kasvatti B2B-asiakashankintaa ja paransi asiakaskohtaamisia
- Mistä aikaa aikuisopiskeluun?
- Mitä HR ja johto odottavat toisiltaan – Fressissä HR tukee liiketoiminnan kasvua
- Merkonomi-koulutus vie Restelin kohti parasta asiakaskokemusta
- Organisaatiokulttuurin muutoksessa jokaisella on oma roolinsa
- Markkinointi-instituutti julkisti tulevaisuuden johtajan muotokuvan
- Millainen yrityskulttuuri, sellaisia tarinoita
- Merkonomi ymmärtää oman työn yhteyden liiketoimintaan
- Edessä alan vaihto?
- Vuorovaikutteinen verkkokoulutus kokoaa osallistujat yhteen paikasta riippumatta
- Kouluttautumalla suojaat työurasi kolhuilta
- Helsingin Satama oivallutti henkilöstölle heidän roolinsa osana muutosta
- Asenteissa ja tavoissa lymyävä organisaatiokulttuuri ratkaisee kilpailutilanteen
- Strategian toteuttaminen edellyttää kohtaamispaikkoja
- Markkinointi-instituutin uusi Talouden johtamisen tutkinto on ainoa suomenkielinen talousjohdon koulutusohjelma
- Osaamisen johtamisen trendit: työssä oppimiseen panostetaan ja koulutukseen osallistetaan työyhteisö ja asiakkaat
- Esimiehille 360 asteen liiketoimintaymmärrys
- Vuoden tunnistettavin muutos 2013 -voittajiksi Rejlers ja Anne Lind SPR Veripalvelusta
- IT-barometri 2013: Johdoton IT – huono ROI
- Asiakasyrityksemme kehittävät liiketoimintaansa esimiestyön, johtamisen ja asiakaspalvelun kautta
Tiesitkö, että koulutus
on ratkaisu monenlaisiin
liiketoiminnan haasteisiin?
www.markinst.fi
94 %
SUOSITTELEE
KOULUTUSTAMME
Asiakaskysely 2014
UUSIMMAT BLOGGAUKSET
Marjo Silvo:
Joka toinen suomalainen on asiantuntija
Oskari Vesterinen:
Asiakaskokemus ei pääty ulko-ovelle
Timo Soikkeli:
Myyjä, älä ole ostamisen esteenä
Mauri Halonen:
Tehokas kannustinjärjestelmä palkitsee asiakaskokemuksesta