Markkinointi-instituutti julkisti tulevaisuuden johtajan muotokuvan

28.10.2014 08:56

Markkinointi-instituutti julkisti Tulevaisuuden johtajan muotokuvan to 2.10.2014 Taidemuseo Emmassa. Tulevaisuuden johtajan muotokuvan tematiikan synnyttivät Markkinointi-instituutin Tulevaisuuden johtaja -kurssin opiskelijat futurologi Mika Aaltosen johdolla.

Muotokuvan visualisoi Janelin Kinnunen, joka opiskelee parhaillaan kuvataiteilijaksi Satakunnan ammattikorkeakoulussa Kankaanpäässä.

Muotokuva heijastaa ominaisuuksia, joita työelämä ja ihmiset johtajilta odottavat. Tulevaisuuden johtajat ovat ennen kaikkea ihmisten johtajia, joten ihmissuhdetaidot korostuvat. Lisäksi johtajilta vaaditaan rohkeutta, avoimuutta ja luovuutta. Jatkuva muutostahti edellyttää uudenlaista ketteryyttä sekä epätietoisuuden sietokykyä.

Millainen johtaja minä olisin?

”Muotokuva tulevaisuuden johtajasta on sinällään aiheena absurdi, sillä emme voi nähdä tulevaisuuteen, voimme vain tehdä suuntaa antavia ennusteita. Teos heijastaa erilaisia vaihtoehtoja ja tilanteita, joihin johtajan tulevaisuudessa osoitetaan asettuvan: ’Millainen johtaja minä olisin?’ Teoksen katsoja voi havahtua siihen, että näkee siinä heijastuksenkaltaisen omakuvan”, sanoo Kinnunen.

”Taidehistoriassa johtajia on kautta aikojen kuvattu istumassa omalla tuolillaan. Tuolilla on vahva symbolinen arvo. Se symboloi yksilöllisyyttä ja itsenäisyyttä mutta myös valtaa. Olen tuonut teokseen myös erilaisia elementtejä luonnosta. Ne kuvastavat mm. kirkasta ajattelua, sinnikkyyttä ja vaikeissa oloissa selviytymistä sekä maanläheistä johtamista.”

Tulevaisuuden johtajan muotokuva -konsepti yhdistää liike-elämän, jatkuvan kehittymisen ja taiteen

”Tulevaisuuden johtajan muotokuvassa yhdistyy upealla tavalla liike-elämä ja taide”, kertoo konseptin ideoija, kehittämispäällikkö Kirsi Hanhisalo Markkinointi-instituutista.

”Tulevaisuuden johtamisessa on nähtävissä taiteesta tuttuja elementtejä: ihmisiä johdetaan johtamalla yksilöiden merkityksellistä tekemistä, motivaatiota, luovuutta, intohimoa ja tunteita. Johtajan on kehittävä itseään ja pysyttävä ammatillisesti mukana kehityksessä.”

HR tukee nyt muutosta ja resursoi selviytymistaistelua

HR-päättäjille tehdyn kyselyn mukaan organisaatioiden tärkeimpiä kehityshankkeita tulevalle puolelletoista vuodelle ovat esimiestyön kehittäminen ja HR:n tuki muutosjohtamiseen. Tärkeimmiksi HR:n tavoitteiksi nähdään organisaation suorituskyvyn tehostaminen ja muutoshankkeiden läpivieminen. (HR-johdon tulevat kehityshankkeet -tutkimus 2014.)

Mitä tutkimuksen tulokset kertovat tämän hetken työelämän ilmiöistä ja tilanteista, joissa organisaatiot elävät?

Lue koko juttu

Paljonko aikuisopiskelu vie aikaa?

Työn ohessa opiskeltavien koulutusten etu on juuri se, että ne on suunniteltu oman päivätyön ohessa suoritettavaksi. Aikataulut joustavat yksilöllisesti, ja ajankäyttö riippuu oikeastaan enimmäkseen sinusta itsestäsi.

Osa opiskelijoista suhtautuu opiskeluun tavoitteellisesti ja intohimoisesti, jolloin he käyttävät siihen jopa useita iltoja viikossa. Osa saman koulutuksen suorittavista puolestaan haluaa edetä rivakasti, jolloin he tekevät samat harjoitukset vain muutamassa tunnissa.

Lue koko juttu

 


Tiesitkö, että koulutus
on ratkaisu monenlaisiin
liiketoiminnan haasteisiin?

www.markinst.fi

94 %

SUOSITTELEE
KOULUTUSTAMME

Asiakaskysely 2014

UUSIMMAT BLOGGAUKSET
Marjo Silvo:
Joka toinen suomalainen on asiantuntija
Oskari Vesterinen:
Asiakaskokemus ei pääty ulko-ovelle
Timo Soikkeli:
Myyjä, älä ole ostamisen esteenä
Mauri Halonen:
Tehokas kannustinjärjestelmä palkitsee asiakaskokemuksesta