Vuoden tunnistettava muutos 2012 -kilpailun voittajat todistavat, että koulutus muuttaa työn tekemisen tapaa ja tuottaa näkyvää tulosta

21.01.2013 12:08

Markkinointi-instituutti palkitsee Vuoden tunnistettava muutos -kilpailussa ihmisiä ja organisaatioita, jotka ovat saaneet aikaan todellisia, näkyviä muutoksia työnteossa ja liiketoiminnassa koulutuksen avulla. Kilpailulla Markkinointi-instituutti haluaa tuoda näkyväksi koulutuksen todellista tavoitetta – muutosta ja kehittymistä – sekä niiden todentamista.

TUNNISTETTAVIN MUUTOS 2012 -KILPAILUN VOITTAJAT

Yritys: Huoneistokeskus, yritykselle räätälöity Kiinteistönvälitysalan ammattitutkinto

Huoneistokeskuksen koulutuksessa raatia viehätti koulutettavien poikkeuksellinen sitoutuminen koulutukseen. Tulospalkatut ja yrittäjämäisesti toimivat työntekijät selvästi uskoivat Kiinteistönvälitysalan ammattitutkinnon olevan heille investointi tulevaisuuteen, mistä osoituksena on se, että lähes 100 % osallistuneista valmistui. Yritys on mitannut koulutuksen vaikutusta monipuolisella ja konkreettisella mittaristolla. Osallistuneet ovat parantaneet mitattavalla tavalla omaa toimintatapaansa, ja heidän panoksensa näkyy myös kasvuna liiketoiminnan tärkeimmässä mittarissa eli yrityksen tuloksessa.

Opiskelija: Heidi Hendrell, markkinointipäällikkö, Kruunukaluste, Tekstisuunnittelijan tutkinto

Tekstisuunnittelijan tutkinto kirvoitti Hendrellin muuttumaan niin, että sen tulos loistaa 360 astetta hänen ja Kruunukalusteen ympärille. Hendrell huokuu intoa muuttaa asioita kohti parempaa, mistä hyötyy koko työyhteisö. Hendrellin uudella osaamisellaan ja uudistuneella otteella on erittäin konkreettisia tuloksia, jotka näkyvät myös yrityksessä kannattavana kasvuna.

Kouluttaja: Eija Loukoila, yrittäjä

Ekonomi, informaatikko ja markkinointitutkimusten asiantuntija Eija Loukoila on rautainen alansa ammattilainen, jonka rauhallinen ja syvää kokemusta huokuva tapa esittää asiat tekee aiheesta kuin aiheesta mielenkiintoisen. Hän antaa aina odotukset ylittävää palvelua ja on avannut jo satojen opiskelijoiden silmät sille, että markkinoinnin ei tarvitse perustua mutuun vaan vankkoihin tutkimuksilla selvitettyihin faktoihin. Loukoila todella tietää, mistä puhuu, ja se näkyy koko hänen habituksestaan.

Markkinointi-instituutin työntekijä: Sirpa Lohman, kehittämiskoordinaattori

Omassa roolissaan Lohman synnyttää tunnistettavaa muutosta kuuntelemalla ja kannustamalla opiskelijoita. Hän on mahdollisimman aktiivisesti läsnä jokaisen arjessa. Lohmanin hellästä huomasta nauttineiden opiskelijoiden mukaan hän on avulias, ystävällinen ja aina tavoitettavissa. Hän selvittää vastaukset kaikkiin kysymyksiin aina järjestelmällisesti ja nopeasti. Opiskelijat kokevat Lohmanin avun korvaamattomaksi.

Yrityssarjan voittajat valitsi raati, johon kuuluivat Markus Keränen, 15/30 Research Oy, Leena Malin, HENRY ry, Anni Ronkainen, Google, Outi Taivainen, KONE, Helena Åhman, Hunting Minds, sekä Markkinointi-instituutista Jari Kostamo ja Päivi Vuorimaa. Opiskelija-, kouluttaja ja Markkinointi-instituutin työntekijä -sarjojen voittajat valitsi koulutusalan ammattilaisten raati Markkinointi-instituutista. Voittajat palkittiin Tunnistettava muutos 2013 -kutsuvierastilaisuudessa 16.1.2013.

Kilpailu kumpuaa Markkinointi-instituutin Tunnistettava muutos -asiakaslupauksesta: koulutukselta pitää edellyttää konkreettisia tuloksia. Emme rohkaise kouluttautumaan koulutuksen vuoksi, vaan koulutus on aina investointi, jossa yksilön osaamisen kehittymisen kautta organisaatioiden työn tekeminen ja liiketoiminta kehittyvät. Voit lukea lisää koulutuksen vaikuttavuudesta osoitteessa www.markinst.fi.

Vuoden 2012 finalistit olivat:

YRITYS

  • Huoneistokeskus, yritykselle räätälöity Kiinteistönvälitysalan ammattitutkinto
  • Nordea Pankki, yritykselle räätälöity Rahoitus- ja vakuutusalan ammattitutkinto
  • Väritukku, yritykselle räätälöity sisustusneuvojakoulutus

OPISKELIJA

  • Heidi Hendrell, markkinointipäällikkö, Kruunukaluste
    Tekstisuunnittelijan tutkinto
  • Sari Mikkola, markkinointisihteeri, Liikuntakeskus Pajulahti
    Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto
  • Piia Sydänmaa, markkinointipäällikkö, Mäntsälän Sähkö Oy
    Johtamisen erikoisammattitutkinto

KOULUTTAJA

  • Eija Loukoila, yrittäjä
  • Tiina Torppa, toimittaja
  • Esko Vuorio, yrityskouluttaja

MARKKINOINTI-INSTITUUTIN TYÖNTEKIJÄ

  • Sirpa Lohman, kehittämiskoordinaattor
  • iHelena Vallo, kehittämispäällikkö
  • Pirjo Nurmi, kehittämispäällikkö

Paljonko aikuisopiskelu vie aikaa?

Työn ohessa opiskeltavien koulutusten etu on juuri se, että ne on suunniteltu oman päivätyön ohessa suoritettavaksi. Aikataulut joustavat yksilöllisesti, ja ajankäyttö riippuu oikeastaan enimmäkseen sinusta itsestäsi.

Osa opiskelijoista suhtautuu opiskeluun tavoitteellisesti ja intohimoisesti, jolloin he käyttävät siihen jopa useita iltoja viikossa. Osa saman koulutuksen suorittavista puolestaan haluaa edetä rivakasti, jolloin he tekevät samat harjoitukset vain muutamassa tunnissa.

Lue koko juttu

Mitä HR ja johto odottavat toisiltaan – Lindströmillä HR mahdollistaa kasvun resursoimalla oikein

Saavuttaakseen kansainvälisen kasvupotentiaalinsa Lindström panostaa resursointiin ja työtyytyväisyyteen. Yrityksen johdon mukaan HR:n tärkein tehtävä on tukea kansainvälisesti kasvavaa organisaatiota löytämään oikeat ihmiset oikeille paikoille, jotta asiakkaita palvellaan sujuvasti ympäri maailman. Jotta HR puolestaan voi lunastaa odotukset, sille on tärkeää avoin keskusteluyhteys johtoon.

Haastattelimme Lindströmin toimitusjohtaja Juha Lauriota ja henkilöstöjohtaja Minna Gentziä HR:n ja johdon yhteistyöstä.

Lue koko juttu

 


Tiesitkö, että koulutus
on ratkaisu monenlaisiin
liiketoiminnan haasteisiin?

www.markinst.fi

94 %

SUOSITTELEE
KOULUTUSTAMME

Asiakaskysely 2014

UUSIMMAT BLOGGAUKSET
Marjo Silvo:
Joka toinen suomalainen on asiantuntija
Oskari Vesterinen:
Asiakaskokemus ei pääty ulko-ovelle
Timo Soikkeli:
Myyjä, älä ole ostamisen esteenä
Mauri Halonen:
Tehokas kannustinjärjestelmä palkitsee asiakaskokemuksesta