Markkinoinnin ja viestinnän koulutusten opiskelijoilla kadehdittavaa muutosdraivia

28.11.2013 14:20

Miltä näyttää, kun koulutus lähtee hyvällä tavalla lapasesta? Ehkä vähän samalta kuin silloin kun Aku Ankka muuttuu Taikaviitaksi: koulutukseen osallistuvasta työntekijästä tulee ihmeidentekijä.

Meillä on ilo seurata lukuisten opiskelijoiden kasvutarinaa koulutuksissamme. Parhaimmillaan yksittäisen koulutukseen osallistuvan ihmisen perhosvaikutus kääntää organisaation suunnan.

Tällaisia opiskelijoita palkitsemme vuosittain Tunnistettava muutos -kilpailussa, jonka finalistit ovat kaikilla mittareilla räjäyttäneet potin ja yllättäneet työnantajansa. Rohkaisemme jokaista opiskelijaamme itse omalla tekemisellään muuttamaan omaa työtään ja työyhteisöään. Lisäksi koulutuksiimme sisältyvät harjoitukset on suunniteltu niin, että ne voi suoraan toteuttaa omaa työtään varten. Sen lisäksi jokaisen oma muutos on itsestä kiinni.

Tässä Tunnistettava muutos -kilpailun opiskelijasarjan finalistien muutostarinat. Voittajat julkistetaan kutsuvierastilaisuudessa tammikuussa 2014.

Anna Hanström, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori, Ramirent Finland Oy

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto

Anna Hanström loi pohjan Ramirentin markkinoinnin suunnittelulle ja kasvulle sekä kehitti koulutuksen opeilla mm. uusia palvelu- ja myymäläkonsepteja. Anna kuvaa muuttuneensa ahkerasta assistentista sinnikkääksi markkinoinnin ammattilaiseksi. Hän ei vain ylläpidä rutiineja vaan ottaa vetovastuun ja kehittää koulutuksesta saamallaan innolla markkinointia entistä suunnitelmalliseksi.

Raadin kommentti: Anna on ollut muutostilanteissa markkinoinnin kannatteleva voima. Hänen oma muutoksensa on vaikuttava, ja lisäksi hänen työnsä on muuttanut konkreettisesti paitsi markkinointia myös ympäröivää organisaatiota. Uskomme, että alalla, jossa markkinointi on vielä lapsen kengissä, Annan työ on ollut merkittävää ja poikii myös myyntiä.

Pia Jokela, tiedottaja, Rovaniemen Kehitys Oy

Tiedottajan tutkinto

Pia Jokela on tehnyt Tiedottajan tutkinnon innoittamana yrityksen historian ensimmäisen viestintästrategian ja yhteistyössä johdon kanssa ottanut koko henkilöstön mukaan ydinviestien määrittelyyn. Hän on luonut täysin tyhjästä viestinnän toimintamallit ja ohjeistukset Rovaniemen Kehitys Oy:lle.

Raadin kommentti: Pia on tiedottaja, joka on päässyt todella vaikuttamaan. Hän on ollut rohkea ja vienyt kehittämisideoita oma-aloitteisesti eteenpäin. Esimiehen mukaan Pia on tuonut viestintään tavoitteellisuutta ja lisännyt koko henkilöstön ymmärrystä viestinnän merkityksestä.

Anne Lind, markkinointipäällikkö, SPR Veripalvelu

Diploma in Marketing and Communications Management, MJD

Anne Lind loi koulutuksen aikana yhteisen viestintä- ja markkinointisuunnitelman veripalvelutoimistoille sekä rakensi kattavan mallin markkinointikanavien ja sisältöjen seurantaan ja tehokkuuden mittaamiseen. Kanavien optimoinnilla on säästetty kustannuksissa. Anne puhkui koulutuksen aikana intoa oman työnsä kehittämiseen. Nyt Anne kokee osaavansa johtaa markkinointia aiempaa asiakas- ja strategialähtöisemmin.

Raadin kommentti: Markkinoinnin tehokkuus vaikuttaa merkittävästi liiketoimintaan. Annen työ on saanut tunnustusta johdolta ja kollegoilta, ja hyöty näkyy myös Veripalvelun asiakkaille kustannussäästöinä. Anne kuvaa konkreettisesti omaa kasvuaan ja sitä, miten hänen työnsä on muuttanut organisaation toimintaa ja miten muutos näkyy tuloksessa.

Viime vuonna Tunnistettava muutos -kilpailun opiskelijasarjan voiton pokkasi Kruunukalusteen markkinointipäällikkö Heidi Hendrell, joka opiskeli Tekstisuunnittelijan tutkinnon. Muiden opiskelijoidemme muutostarinoita voit lukea täältä. 

HR tukee nyt muutosta ja resursoi selviytymistaistelua

HR-päättäjille tehdyn kyselyn mukaan organisaatioiden tärkeimpiä kehityshankkeita tulevalle puolelletoista vuodelle ovat esimiestyön kehittäminen ja HR:n tuki muutosjohtamiseen. Tärkeimmiksi HR:n tavoitteiksi nähdään organisaation suorituskyvyn tehostaminen ja muutoshankkeiden läpivieminen. (HR-johdon tulevat kehityshankkeet -tutkimus 2014.)

Mitä tutkimuksen tulokset kertovat tämän hetken työelämän ilmiöistä ja tilanteista, joissa organisaatiot elävät?

Lue koko juttu

Paljonko aikuisopiskelu vie aikaa?

Työn ohessa opiskeltavien koulutusten etu on juuri se, että ne on suunniteltu oman päivätyön ohessa suoritettavaksi. Aikataulut joustavat yksilöllisesti, ja ajankäyttö riippuu oikeastaan enimmäkseen sinusta itsestäsi.

Osa opiskelijoista suhtautuu opiskeluun tavoitteellisesti ja intohimoisesti, jolloin he käyttävät siihen jopa useita iltoja viikossa. Osa saman koulutuksen suorittavista puolestaan haluaa edetä rivakasti, jolloin he tekevät samat harjoitukset vain muutamassa tunnissa.

Lue koko juttu

 


Tiesitkö, että koulutus
on ratkaisu monenlaisiin
liiketoiminnan haasteisiin?

www.markinst.fi

94 %

SUOSITTELEE
KOULUTUSTAMME

Asiakaskysely 2014

UUSIMMAT BLOGGAUKSET
Marjo Silvo:
Joka toinen suomalainen on asiantuntija
Oskari Vesterinen:
Asiakaskokemus ei pääty ulko-ovelle
Timo Soikkeli:
Myyjä, älä ole ostamisen esteenä
Mauri Halonen:
Tehokas kannustinjärjestelmä palkitsee asiakaskokemuksesta